8/3/12

Για ξεπούλημα πάει το Αεροδρόμιο Χανίων - ο αντιπεριφερειάρχης "δεν ξέρει τίποτα"

Για ξεπούλημα πάει το Αεροδρόμιο των Χανίων, αφού βέβαια, εξασφαλίστηκε ότι το δημόσιο (δηλαδή εμείς) θα πληρώσει για το έργο επέκτασής του.
Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες των Χανιώτικων Νέων, να βρεθεί στο αεροδρόμιο 'Δασκαλογιάννης' επιτροπή εμπειρογνωμόνων στο πλαίσιο του σχεδίου αποκρατικοποιήσεων που προωθείται από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Βεβαίως, το ενδεχόμενο ξεπουλήματος του Αεροδρομίου το απέκλεισε ο Υπουργός κ. Αβραμόπουλος. Αλλά, ποιός τον πιστεύει αυτόν;

Στο μεταξύ, καθησυχαστικός, ως προς την εξέλιξη του έργου επέκτασης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου, εμφανίζεται ο αντιπεριφερειάρχης, Απόστολος Βουλγαράκης, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι ο ίδιος δεν έχει καμία επίσημη ενημέρωση για το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του αερολιμένα. 
Οπως είναι γνωστό, το αεροδρόμιο Χανίων, που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα περιφερειακά αεροδρόμια σε ό,τι αφορά την κίνηση, περιλαμβάνεται στη λίστα του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου με τους αερολιμένες που είναι υποψήφιοι για αποκρατικοποίηση καθώς παρουσιάζουν υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Στο πλαίσιο αυτό επιτροπή εμπειρογνωμόνων πραγματοποιεί αυτοψίες σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου στη συνέχεια να συνταχθεί μια συνολική μελέτη, η οποία θα αποτυπώνει τις δυνατότητες εκχώρησης των αεροδρομίων σε ιδιώτες.
Μάλιστα, η λύση, η οποία φαίνεται να προκρίνεται από το Υπουργείο Υποδομών, είναι η μετατροπή των αεροδρομίων σε Α.Ε. προκειμένου να προχωρήσουν οι σχετικές διαδικασίες.
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (http://www.hradf.com/) «η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών. Μετά από μία τέτοια αποκρατικοποίηση η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του παρόχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας».
Μάλιστα, σημειώνεται ακόμα πως «το Ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει τις Citigroup Global Markets Limited και Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. ως οικονομικούς συμβούλους προκειμένου να βοηθήσουν με την αποκρατικοποίηση».
Το χειρότερο είναι, ότι με την ίδια διαδικασία ενδέχεται να προχωρήσει και η χάραξη του δρόμου που θα συνδέει το Αεροδρόμιο με το ΒΟΑΚ. Αν αυτό συμβεί, θα συμβεί προφανώς με τη σύμπραξη ιδιωτών και θα σημάνει την επιβολή διοδίων για τους Ακρωτηριανούς, ενώ σύμφωνα με το μνημόνιο, προβλέπονται αναγκαστικές επιτάξεις για τις περιουσίες των πολιτών που θα έχουν την ατυχία να βρεθούν εντός... επενδυτικού σχεδίου!
Αλλά για όλα αυτά, ο αντιπεριφερειάρχης κύριος Βουλγαράκης δεν ξέρει τίποτα. Δεν ξέρει δηλαδή ότι όλα τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας έχουν μπει στο Ταμείο αποκρατικοποιήσεων - και είναι μάλλον ο μόνος που δεν το ξέρει. Η άποψη του κ. Βουλγαράκη είναι απ(ο)λύτως αναπτυξιακή και υψηλών πολιτικών κριτηρίων:
"δήλωσε ότι δεν έχει καμία επίσημη ενημέρωση ως προς το ενδεχόμενο αποκρατικοποίησης του αεροδρομίου, όπως και για την άφιξη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων.
Παράλληλα, σημείωσε ότι ανεξάρτητα από τις όποιες διαδικασίες ιδιωτικοποιήσεων μπορεί να προωθεί η κυβέρνηση στο πλαίσιο του μνημονίου που έχει υπογράψει, το έργο επέκτασης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου δεν υπάρχει περίπτωση να μην εκτελεστεί.
«Ως Αντιπεριφέρεια δεν έχουμε καμία επίσημη ενημέρωση από κανένα. Εγώ το έργο το προχωρώ, δημοπρατήθηκε, θα βγει στον αέρα και θα εκτελεστεί. Η χρηματοδότηση είναι δεδομένη. Τώρα για το συγκεκριμένο θέμα (σ.σ. των ιδιωτικοποιήσεων) αυτό που ξέρω -και είμαι υποχρεωμένος να ξέρω ως ενεργός πολίτης και όχι μόνο ως αντιπεριφερειάρχης- είναι ότι στο μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση ασφαλώς προβλέπει και ιδιωτικοποιήσεις. Αυτό είναι δεδομένο. Τώρα, αν μέσα σε αυτά τα πλαίσια έχουν συμπεριληφθεί και συγκεκριμένα αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμοι και εκτάσεις του δημοσίου, αυτό δεν μπορώ να το ξέρω».
Πάντως, ο κ. Βουλγαράκης δεν εμφανίστηκε αρνητικός ως προς το ενδεχόμενο αποκρατικοποιήσεων δημόσιων υποδομών, αφού τόνισε πως το σημαντικό είναι να είναι οι υποδομές λειτουργικές και να ωφελήσουν την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.
«Η θέση μου είναι ότι τα βασικά αναπτυξιακά έργα και τα έργα υποδομής στον Νομό πρέπει να γίνουν άσχετα ποιος θα τα κάνει. Εμένα με ενδιαφέρει ένα λιμάνι λειτουργικό και όχι με ψαρόβαρκες. Με ενδιαφέρει ένα αεροδρόμιο που να μπορεί να προσγειώνονται αεροπλάνα και να διπλασιαστεί ο τουρισμός στα Χανιά. Με ενδιαφέρει να γίνουν οι δρόμοι. Κι αυτά είτε τα κάνουμε μέσω ιδιωτικού τομέα για δεν έχουμε λεφτά είτε μέσω του Δημοσίου. Η Εγνατία άλλωστε έγινε με κεφάλαια τόσο του Δημοσίου όσο και -κυρίως- του ιδιωτικού τομέα», ανέφερε ο κ. Βουλγαράκης.  



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates